![](/media/lib/597/n-kentmiecz-f2504b527551978ba9224187beed10f4.jpg)
W Canterbury znaleziono wspaniały miecz. Eksperci porównują go z mieczem z Sutton Hoo
30 grudnia 2024, 10:56W Canterbury w Wielkiej Brytanii archeolodzy odkryli wspaniały bardzo dobrze zachowany anglosaski miecz. Broń jest tak wysokiej jakości, że eksperci porównują ją do miecza ze słynnego Sutton Hoo. Dokładnie miejsce znalezienia miecza jest utrzymywane w tajemnicy ze względu na potencjalne bogactwo stanowiska archeologicznego. Dotychczas znaleziono tam bowiem 12 pochówków kobiet i mężczyzn, a prowadzący prace podejrzewają, że może ich być nawet 200. Wszyscy mężczyźni zostali pochowani z bronią.
Naukowcy badają psychodeliczną psylocybinę
16 lipca 2006, 15:17Gdy w latach 50. ubiegłego wieku naukowcy prowadzili badania nad środkami psychodelicznymi: psylocybiną pochodzącą z grzybów, meskaliną z kaktusa i syntetycznym dietyloamidem kwasu lizergowego, czyli LSD, otrzymali pewne obiecujące wyniki. Później jednak, w latach 60., powszechne używanie substancji psychoaktywnych doprowadziło do ich zakazania i spowodowało, że badania nad nimi stały się niemile widziane.
Kiedy sportsmenki są najbardziej podatne na kontuzje?
4 listopada 2006, 13:34Sportsmenki są bardziej podatne na kontuzje na określonym etapie cyklu menstruacyjnego.
Kochanie, przecież jestem u Wojtka
29 stycznia 2007, 14:47W jaki sposób kobiety kojarzą "ten ton" z określonymi rzeczami i dlaczego będąc w klubie go-go trudno im wmówić, że gra się właśnie z kumplami w brydża? Nie wspominając o tym, że wszyscy (bez względu na płeć) potrafimy rozpoznać swojego partnera po głosie, nie widząc go.
![Torebka firmy Louis Vuitton](/media/lib/7/1178795249_890343-7ed14f2a4640687212468e7e9a3619bb.jpeg)
Mężczyźni wolą luksusowe torebki
10 maja 2007, 11:03Podczas kupowania toreb to mężczyźni, a nie kobiety wybierają luksusowe marki. Ważniejsza jest dla nich wszywka z określonym logo, a nie cena. Na modne produkty decyduje się 73% panów i "tylko" 50% pań. Płeć brzydka 3-krotnie częściej sięga po produkty sygnowane przez Chanel.
![Buger](/media/lib/18/1195127558_102003-83732e213e5d0786a79b4fc4816cb0af.jpeg)
Emocje utrudniają odchudzanie
15 listopada 2007, 11:46Ludzie, którzy jedzą z powodów emocjonalnych, podczas odchudzania zrzucają najmniej zbędnych kilogramów, trudniej im też utrzymać niższą wagę. Badacze twierdzą, że może to pomóc w wyjaśnieniu trapiącego tak wiele osób efektu jo-jo (Obesity).
![](/media/lib/26/1208161842_517428-54845dcf737226afb965ea8bf6299d59.jpeg)
Szczepionka przeciw rakowi piersi wzbudza wielkie nadzieje
14 kwietnia 2008, 08:20Szczepionka terapeutyczna przeciwko rakowi piersi, która przechodzi obecnie testy kliniczne, osiąga bardzo pozytywne wyniki. Choć jest jeszcze zbyt wcześnie na wydawanie ostatecznych opinii, już teraz nadzieje pokładane w tym leku są ogromne.
![Wirus brodawczaka ludzkiego](/media/lib/21/1201177896_728682-5d47e96d405d89ff71bb97306a9baf73.jpeg)
Nie tylko na raka szyjki macicy
13 września 2008, 13:49Szczepionka Silgard, skierowana przeciwko wirusowi HPV, chroni przed rakiem pochwy i sromu. Odkrycie skłoniło amerykańskie władze do wpisania obu nowotworów na listę chorób, przed którymi chroni wspomniany lek.
![© Ruben & Tinalicencja: Creative Commons](/media/lib/23/1203940397_616887-3b9282237ece3b62d6c5264c58ae4a20.jpeg)
Łysina to nie fabryka witaminy
8 grudnia 2008, 13:06Dlaczego mężczyźni łysieją? Może pozwala im to wytworzyć pod wpływem promieniowania słonecznego więcej witaminy D? Naukowcy z University of Auckland zbadali tę kwestię i stwierdzili, że niestety nie. Trzeba więc będzie poszukać innego racjonalnego wyjaśnienia. Akademicy nadal jednak upierają się, że wyniki są trochę zafałszowane, ponieważ wielu panów stara się jakoś zamaskować luki w owłosieniu (Medical Journal of Australia).
![© LG](/media/lib/12/1184485970_937647-be853ffa0924cee6dc7637693cad91f0.jpeg)
Kto kupuje, a kto pożycza
12 marca 2009, 16:07Naukowcy z uniwersytetów w Oviedo i Portsmouth zastosowali metody ekonometrii do zbadania cech socjoekonomicznych osób kupujących oraz pożyczających filmy na DVD.